hannas hemligheter

- hur i hela världen skulle någon kunna sätta kedjor på en hurricane?

Bilbao och San Sebastian

Publicerad 2014-04-29 07:57:58 i Allmänt,

Efter att Kajsa och Peter åkt hann jag bara packa min väska innan Louis kom. Vi tog planet från Valencia till Bilbao för sex dagars semester i norra Spanien. Resan tog bara en timme men när vi landade kändes det som vi kommit till en annan värld. Allt var så grönt. Bilbao är inte större än Valencia, men alla byggnaderna var gigantiska så stan kändes mycket större. Vi besökte Guggenheim museum och tog linbanan upp för ett berg där vi hade picknick med världens bästa utsikt. Vi tog metron ut till stranden och drömde om hur det skulle vara att bo där. 

I fredags tog vi bussen till San Sebastian. Vi hade redan förälskat oss i Bilbao så San Sebastian skulle få svårt att toppa. Men efter två timmar hade vi fallit pladask. Havet är huvudsaken i San Sebastian. I lördags tog vi en löprunda längst stranden medan regnet öste mer och  vågorna från Atlanten for mot muren så kraftfullt att de sköljde över oss. I söndags hade vi sol och vi besökte de två höga bergen i stan. En mer romantisk plats får man leta länge efter. 

Maten i både Bilbao och San Sebastian består mest av pintxos. En brödbit med topping som kunde varieras i oändlighet. Vi åt pintxos tills vi tröttnade. 

Även om det var en av de bästa resor i mitt liv är det skönt att vara tillbaka i Valencia. Jag vill inte tillbaka till skolan. Men det är ju anledningen till varför jag är här. I Valencia slipper jag i alla fall regnet. Och om tio dagar kommer hela min familj hit. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

I höst flyttar jag till Spanien för att studera ett år i Valencia. Här kan ni följa mig, min vardag och mina tankar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela