hannas hemligheter

- hur i hela världen skulle någon kunna sätta kedjor på en hurricane?

Kick some pilot ass

Publicerad 2014-04-02 15:53:27 i Allmänt,

Lufthansas piloter borde jobba tills de är 71 år istället. De tjänar löjligt stora summor varje år, går i pension vid 58 års ålder och får 60% av lönen tills de är 63. Nu bölar de för att de istället ska jobba tills de är 61år. Och går ut i strejk. Så alla plan var inställda 2-6 april. Detta resulterar i att jag inte får något Sverigebesök av min familj denna helgen. Jag hade längtat så mycket. 

Istället har jag tid för att plugga. Och jag borde verkligen plugga. Har blivit så lat denna terminen. Ligger fruktansvärt långt efter i alla ämnen. Men så livar de ju samtidigt 26 grader och sol lördag till måndag. Att sitta inomhus med huvudet i böckerna kommer blir svårt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

I höst flyttar jag till Spanien för att studera ett år i Valencia. Här kan ni följa mig, min vardag och mina tankar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela