hannas hemligheter

- hur i hela världen skulle någon kunna sätta kedjor på en hurricane?

Tentatider

Publicerad 2014-03-27 20:58:55 i Allmänt,

Är inne i plugg mode just nu. Tenta igår, tenta imorgon. Sen tänker jag ta en dag ledigt innan jag börjar plugga till tentan jag har om en vecka. Och på fredag kommer mamma, pappa och Frida till Valencia. Familjesemester. Äntligen. Längtar så jag spricker. 

Om det är något som går utför här i Spanien, så är det min svenska. Innan förstod folk inte mig på grund av skånskan. Men nu är hela systemet i rubbning. Jag tänker på engelska, drömmer på engelska. Så när jag sen pratar svenska blir ordföljden helt fel. Värre än Google translate. "Nej tack jag är bra" (när jag är mätt) och "jag går galen". Allt är helt åt skogen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

I höst flyttar jag till Spanien för att studera ett år i Valencia. Här kan ni följa mig, min vardag och mina tankar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela